Om Line2018-12-03T22:29:49+00:00

Min historie

Jeg tenkte at jeg ville dele min I-story med dere. Til inspirasjon og håp kanskje? Dersom du har kunder som undrer/tenker på om de vil jobbe med Mary Kay, kan du gjerne dele min I-story. Hvis du tenker at det kan hjelpe. Her er den:

Mitt navn er Line Irene Pettersen. Jeg kommer fra Moss i Norge, det ligger ca. 40 minutter sør for Oslo. Der bor jeg med min samboer Lars som er politimann, og Selma på 16 år. Så Mulle, hunden vår da. Mina, vår eldste datter er student og bor i Oslo.

På våren i 2004 traff jeg en dame som skulle vise seg å være årsaken til en stor forandring i mitt og min familie sitt liv.

Det hele begynte med at vi flyttet til et hus i Moss, og fikk nye naboer. En av de nye naboene var Frittstående Hudpleiekonsulent Renata Stellander. De hadde to jenter på samme alder som våre jenter. Så de begynte å leke sammen i gata vår. Renata og jeg kom i snakk, og hun spurte om jeg ville komme inn til henne og prøve litt hudpleieprodukter.

Jeg forstod nesten ikke hva hun spurte om egentlig, men av ren høflighet svarte jeg ja. Interessen var mindre enn liten, den var faktisk ikke til stede for hudpleieprodukter, for min del. Jeg ble nemlig født med atopisk eksem, og har hatt det hele livet. Jeg har vokst opp med cortisonkremer utskrevet fra hudlegen, både på kroppen og i ansiktet og på hendene. Selvsagt hadde jeg forsøkt mye forskjellig, men til ingen nytte. Kjente merker, apotek, dyrt, billig, alternativt osv. Men jeg måtte alltid gå tilbake til cortisonkremene mine. Jeg hadde eksem i kinnene, rundt munnen og rundt øynene. Jeg hadde egentlig gitt opp dette med huden min. Jeg brukte ikke engang mascara til daglig, for det tålte jeg ikke.

Vel, jeg ringte på hos Renata og fikk sitte ved hennes kjøkkenbord med et speil foran meg. Først fikk jeg prøve håndsettet, deretter hudpleieproduktene for ansiktet. Foundation fant vi ikke helt, men det var også uinteressant for meg. Alt var egentlig uinteressant for meg, inntil Renata fortalte om fornøydhetsgarantien. Det var det eneste som fikk meg til å tenke at jeg kanskje skulle prøve å bruke produktene hjemme.

I troen på at fornøydhetsgarantien var noe jeg kom til å benytte meg av, kjøpte jeg Timewise 3in1 rens og Age Fighting Moisturizer. Begynte å bruke produktene hjemme og ble overrasket over at jeg ikke reagerte negativt på produktene! Fortsatte å bruke produktene og syntes huden kjentes ren og fin ut. Så etter ca. 2-3 uker fikk jeg flere partier med tørre flekker, da ble jeg skeptisk. Men takk igjen til Renata som fulgte opp og beroliget med at; ”dette er helt normalt, bare fortsett”. Så det gjorde jeg. Fortsatte med produktene og etter ytterligere 2-3 uker var huden så fin!

Min gode konsulent gav meg noen prøver på foundation farger, så da fant vi en farge. Øyekremen begynte jeg også å bruke. Så begynte jeg å bruke day and night solution (serum). Hvilken lykke at vi har så fantastiske produkter! Min ødelagte hud ble gjenoppbygget og sterk igjen! Etter mange år med cortison i ansiktet, blir huden tynn og uelastisk. Men nå fikk jeg tilbake spenst og elastisitet. Jeg fikk kommentarer fra mine lærekollegaer, som lurte på hva som hadde skjedd med meg J

Renata lot meg også få prøve sminken etter hvert, og til og med det kunne jeg bruke. Sminke kunne jeg tidligere, bare bruke en kveld jeg skulle bort, og måtte betale for det en uke eller to etterpå med kløe, svie og eksem. Nå kunne jeg bruke makeup når jeg ville det! Det hadde jeg aldri trodd! Jeg var en kjempefornøyd kunde, og så glad for endelig å ha funnet et merke som fungerte for min hud. Så tusen takk til Renata, som tilbød meg å prøve. Jeg fikk prøve produktene først. Så handlet jeg. Så fulgte hun meg opp.

Så kom det beste av alt: Renata tilbød meg jobben! – da hadde jeg vært kunde i ca. ½ år. At hun tilbød meg jobben synes jeg både var sjenerøst av henne, og kanskje litt dumt av henne!? Da ville hun jo miste meg som kunde!

Men selvsagt takket jeg ja til å bli konsulent. Ikke for at jeg hadde tenkt til å gjøre noe særlig ut av det, men fordi jeg så fordelene med å få alle de fine produktene til en bra pris.

Jeg var på den tiden fanget av tiden, følte jeg. Jobbet full tid som lærer. Meget engasjert prosjektleder for opplegget med barn med spesielle behov ved skolen. Min mann jobber som politi, og jobbet da til alle døgnets tider. Våre barn var jo små, og det er også en hektisk periode. Vi pusset selvsagt opp huset, og vi hadde tatt til oss en hund på omplassering. Faktisk ikke tid til å gjøre mer, trodde jeg!

Men helt ærlig, innerst inne var jeg nok nysgjerrig på det. For i flere år mens jeg jobbet som lærer gikk jeg og drømte om å ha en tilværelse/jobb hvor jeg kunne:

  • Bestemme tiden min selv
  • Ha en bedre økonomi
  • Ha mer tid og overskudd til min familie

Snille Renata spurte om jeg ville være med på en karrierekonferanse med Mary Kay hovedkontoret, den høsten 2004 i Oslo. Det var en lørdag, og jeg tenkte; Ja, hvorfor ikke, en dag med ”fri” fra alt. Jeg var litt skeptisk. Måtte jo ha på skjørt og slikt som jeg ikke var vant til. Trodde dessuten at alle som skulle dit var høye, slanke og ”modell-skjønnheter”.

Når jeg kom dit fikk jeg se mangfoldet. Det var damer i alle størrelser, fasonger, aldre osv. Noen hadde nesten ikke sminke på, bare litt mascara. Andre hadde mer sminke. Men det jeg la aller mest merke til var at alle var så glade og hyggelige. Det var en slik positiv energi der. Spesielt de som satt helt foran, dvs. Sales Directorene. De var da usedvanlige blide og fornøyde! Jeg tenkte; hva er det de har, som ikke jeg har? Jeg bestemte meg for å følge den gode magefølelsen, og gi dette en sjanse.

Det første kurset mitt holdt jeg hos en tidligere lærerkollega. Kristin var min første vertinne, men første kunde, og den første konsulenten som jeg registrerte. Og den første fra vår unit som ble SD selv. Kristin hadde bedt inn to venninner fra hestemiljøet sitt. Jeg husker at jeg var kjempenervøs. Jeg tenkte; ”tenk om de spør om noe jeg ikke vet? og tenk om jeg ikke finner riktig foundation?” Men så tenkte jeg så enkelt som at: ”dette er noen jeg putter i mitt eget ansikt hver morgen og kveld, da er det jo bare å be de om å gjøre det samme på kurset”

Når det gjaldt foundation, så traff jeg på fargen på de to venninnene til Kristin ved rens flaks. Men Kristin stakkar. Hun måtte av og på med forskjellige foundationfarger mange ganger. Så hun var til slutt rød i ansiktet og brun i håret! Men så fant vi fargen til slutt. Kristin så seg selv i speilet og sa; ”så fin har jeg aldri vært før”

Men det beste var det hun sa etterpå: ”Du Line, hvis dette er så enkelt å gjøre som du har vist i kveld, skal jammen jeg gjør det også!” Så uten at jeg gjorde noen annet enn å holde hudpleiekurset enkelt, hadde jeg fått en ny kollega. Jeg tror at det er veldig viktig å gjøre hudpleiekursene så enkle som mulig, for det er da andre forstår at de også kan gjøre dette.

Jeg på det varmeste takke Frittstående Hudpleiekonsulent Renata Stellander for den muligheten hun gav meg. Renata er fremdeles konsulent, men er ikke så veldig aktiv.

Så altså, man behøver ikke bli Sales Director om man ikke vil. Man kan allikevel gi denne muligheten til andre. Akkurat slik Renata gjorde med meg. Så er det også slik at det er akkurat du, som bestemmer hvor mye eller lite du vil gjøre ut av den muligheten du har fått.

Jeg har modnes underveis. Man vokser hele veien i denne jobben og i dette miljøet. Hadde noen sagt til meg for 14 år siden National Sales Dirctor år siden, ville jeg tenkt at det var for stort og for langt frem. Men man modnes i sitt tempo, og jeg også modnes i mitt tempo. Jeg så alle som var blitt SD, og tenkte kan de så kan jeg. Men jeg skulle gjøre det på to år.

Men når jeg først hadde bestemt meg, tok det kortere tid.

  • Jeg begynte som kunde i mai 2004
  • Ble registrert som konsulent sept. 2004
  • Var på høstkonferansen med MK i Oslo oktober 2004
  • Gikk ned til 80% stilling som lærer januar 2005
  • Var på mitt første seminar i Gøteborg i august 2005
  • Gikk inn i DIQ 1. sept. 2005
  • Debuterte som SD for uniten Queen Team 1. desember 2005
  • Sluttet som lærer juni 2006
  • Ble National Sales Director 1 jan. 2013

Siden har tilværelsen blitt slik jeg drømte om:

Vi har en helt annerledes økonomi, som vi bare drømte om tidligere. Det er for eksempel veldig gøy å kunne gi en julegave til familien: Gaven er å reise til hvor dere vil i verden! Vi reiste til Thailand. Å være hjemme for våre to barn har vært/er et privilegium. De får stå opp til en mamma som ikke behøver å stresse. Vi har det koselig og rolig på morgenen, så går de på skolen. Når de har gått leser jeg litt og tar en kopp te i fred og ro. Så jobber jeg med den beste jobben i verden. Ringer kunder, treffer noen til et intervju, leverer varer, har kurs eller facial. Så er jeg der igjen når barna kommer hjem fra skolen, og jeg kan hjelpe dem med lekser. Lars synes også det er veldig godt å få middagen når har kommer hjem kl. 16 og ikke kl. 18 eller 19. Men en ting har jeg sluttet med; å vaske! Det betaler jeg heller for at noen gjør for meg. Så kan jeg bruke tiden min på familie eller kunder.

Så er det fleksibiliteten som jeg setter utrolig stor pris på. Trenger jeg noen fridager, så tar jeg det. Det er bare å planlegge. Vil jeg ha litt ekstra penger til en ferietur, holder jeg noen flere kurs en periode. Jeg trenger aldri å be meg fri, eller spørre noen andre om å få fri. Jeg er min egen sjef. Hvis jeg ønsker forfremmelse, ja da er det bare å ta en prat med sjefen sjøl, altså meg selv. For alt sitter mellom ørene. Hvis jeg ikke er fornøyd, er det bare jeg som kan gjøre noe med det. Jeg kan ikke skylde på noe annet, eller andre mennesker. Det vet jeg. Det er bare når vi tar ansvar for oss selv og våre tanker og handlinger, at vi lykkes. Selvsagt gjør jeg feil. Men det er en måte å lære på også.

Det aller beste med Mary Kay er faktisk dette med den personlige utviklingen. Så mye å lære, det tar aldri stopp. Jeg skal aldri slutte å lære, og aldri slutte å jobbe i Mary Kay. Det fine er at vi hele tiden kan starte på nytt. Det spiller ingen rolle hva vi har gjort hittil. Men hvor vi vil, FREMOVER.

Nøkkelen til suksess i Mary Kay er enkel:

  • Gjør det enkelt
  • Hold hudpleiekurs
  • Følg opp kundene
  • Tilby jobben

Hvert kurs er som en uåpnet gave! Hvem vil man treffe der?

Jeg ser hele tiden etter nye kollegaer, og det er på hudpleiekurs at de dukker opp. Det er på hudpleiekurs alt skjer. vi blir bedre kjent med vertinnen, vi selger produkter, vi booker nye kurs, og finner nye konsulenter.

Din suksess i Mary Kay er direkte relatert til lengden mellom dine hudpleiekurs.

Min historie

Jeg tenkte at jeg ville dele min I-story med dere. Til inspirasjon og håp kanskje? Dersom du har kunder som undrer/tenker på om de vil jobbe med Mary Kay, kan du gjerne dele min I-story. Hvis du tenker at det kan hjelpe. Her er den:

Mitt navn er Line Irene Pettersen. Jeg kommer fra Moss i Norge, det ligger ca. 40 minutter sør for Oslo. Der bor jeg med min samboer Lars som er politimann, og Selma på 16 år. Så Mulle, hunden vår da. Mina, vår eldste datter er student og bor i Oslo.

På våren i 2004 traff jeg en dame som skulle vise seg å være årsaken til en stor forandring i mitt og min familie sitt liv.

Det hele begynte med at vi flyttet til et hus i Moss, og fikk nye naboer. En av de nye naboene var Frittstående Hudpleiekonsulent Renata Stellander. De hadde to jenter på samme alder som våre jenter. Så de begynte å leke sammen i gata vår. Renata og jeg kom i snakk, og hun spurte om jeg ville komme inn til henne og prøve litt hudpleieprodukter.

Jeg forstod nesten ikke hva hun spurte om egentlig, men av ren høflighet svarte jeg ja. Interessen var mindre enn liten, den var faktisk ikke til stede for hudpleieprodukter, for min del. Jeg ble nemlig født med atopisk eksem, og har hatt det hele livet. Jeg har vokst opp med cortisonkremer utskrevet fra hudlegen, både på kroppen og i ansiktet og på hendene. Selvsagt hadde jeg forsøkt mye forskjellig, men til ingen nytte. Kjente merker, apotek, dyrt, billig, alternativt osv. Men jeg måtte alltid gå tilbake til cortisonkremene mine. Jeg hadde eksem i kinnene, rundt munnen og rundt øynene. Jeg hadde egentlig gitt opp dette med huden min. Jeg brukte ikke engang mascara til daglig, for det tålte jeg ikke.

Vel, jeg ringte på hos Renata og fikk sitte ved hennes kjøkkenbord med et speil foran meg. Først fikk jeg prøve håndsettet, deretter hudpleieproduktene for ansiktet. Foundation fant vi ikke helt, men det var også uinteressant for meg. Alt var egentlig uinteressant for meg, inntil Renata fortalte om fornøydhetsgarantien. Det var det eneste som fikk meg til å tenke at jeg kanskje skulle prøve å bruke produktene hjemme.

I troen på at fornøydhetsgarantien var noe jeg kom til å benytte meg av, kjøpte jeg Timewise 3in1 rens og Age Fighting Moisturizer. Begynte å bruke produktene hjemme og ble overrasket over at jeg ikke reagerte negativt på produktene! Fortsatte å bruke produktene og syntes huden kjentes ren og fin ut. Så etter ca. 2-3 uker fikk jeg flere partier med tørre flekker, da ble jeg skeptisk. Men takk igjen til Renata som fulgte opp og beroliget med at; ”dette er helt normalt, bare fortsett”. Så det gjorde jeg. Fortsatte med produktene og etter ytterligere 2-3 uker var huden så fin!

Min gode konsulent gav meg noen prøver på foundation farger, så da fant vi en farge. Øyekremen begynte jeg også å bruke. Så begynte jeg å bruke day and night solution (serum). Hvilken lykke at vi har så fantastiske produkter! Min ødelagte hud ble gjenoppbygget og sterk igjen! Etter mange år med cortison i ansiktet, blir huden tynn og uelastisk. Men nå fikk jeg tilbake spenst og elastisitet. Jeg fikk kommentarer fra mine lærekollegaer, som lurte på hva som hadde skjedd med meg J

Renata lot meg også få prøve sminken etter hvert, og til og med det kunne jeg bruke. Sminke kunne jeg tidligere, bare bruke en kveld jeg skulle bort, og måtte betale for det en uke eller to etterpå med kløe, svie og eksem. Nå kunne jeg bruke makeup når jeg ville det! Det hadde jeg aldri trodd! Jeg var en kjempefornøyd kunde, og så glad for endelig å ha funnet et merke som fungerte for min hud. Så tusen takk til Renata, som tilbød meg å prøve. Jeg fikk prøve produktene først. Så handlet jeg. Så fulgte hun meg opp.

Så kom det beste av alt: Renata tilbød meg jobben! – da hadde jeg vært kunde i ca. ½ år. At hun tilbød meg jobben synes jeg både var sjenerøst av henne, og kanskje litt dumt av henne!? Da ville hun jo miste meg som kunde!

Men selvsagt takket jeg ja til å bli konsulent. Ikke for at jeg hadde tenkt til å gjøre noe særlig ut av det, men fordi jeg så fordelene med å få alle de fine produktene til en bra pris.

Jeg var på den tiden fanget av tiden, følte jeg. Jobbet full tid som lærer. Meget engasjert prosjektleder for opplegget med barn med spesielle behov ved skolen. Min mann jobber som politi, og jobbet da til alle døgnets tider. Våre barn var jo små, og det er også en hektisk periode. Vi pusset selvsagt opp huset, og vi hadde tatt til oss en hund på omplassering. Faktisk ikke tid til å gjøre mer, trodde jeg!

Men helt ærlig, innerst inne var jeg nok nysgjerrig på det. For i flere år mens jeg jobbet som lærer gikk jeg og drømte om å ha en tilværelse/jobb hvor jeg kunne:

  • Bestemme tiden min selv
  • Ha en bedre økonomi
  • Ha mer tid og overskudd til min familie

Snille Renata spurte om jeg ville være med på en karrierekonferanse med Mary Kay hovedkontoret, den høsten 2004 i Oslo. Det var en lørdag, og jeg tenkte; Ja, hvorfor ikke, en dag med ”fri” fra alt. Jeg var litt skeptisk. Måtte jo ha på skjørt og slikt som jeg ikke var vant til. Trodde dessuten at alle som skulle dit var høye, slanke og ”modell-skjønnheter”.

Når jeg kom dit fikk jeg se mangfoldet. Det var damer i alle størrelser, fasonger, aldre osv. Noen hadde nesten ikke sminke på, bare litt mascara. Andre hadde mer sminke. Men det jeg la aller mest merke til var at alle var så glade og hyggelige. Det var en slik positiv energi der. Spesielt de som satt helt foran, dvs. Sales Directorene. De var da usedvanlige blide og fornøyde! Jeg tenkte; hva er det de har, som ikke jeg har? Jeg bestemte meg for å følge den gode magefølelsen, og gi dette en sjanse.

Det første kurset mitt holdt jeg hos en tidligere lærerkollega. Kristin var min første vertinne, men første kunde, og den første konsulenten som jeg registrerte. Og den første fra vår unit som ble SD selv. Kristin hadde bedt inn to venninner fra hestemiljøet sitt. Jeg husker at jeg var kjempenervøs. Jeg tenkte; ”tenk om de spør om noe jeg ikke vet? og tenk om jeg ikke finner riktig foundation?” Men så tenkte jeg så enkelt som at: ”dette er noen jeg putter i mitt eget ansikt hver morgen og kveld, da er det jo bare å be de om å gjøre det samme på kurset”

Når det gjaldt foundation, så traff jeg på fargen på de to venninnene til Kristin ved rens flaks. Men Kristin stakkar. Hun måtte av og på med forskjellige foundationfarger mange ganger. Så hun var til slutt rød i ansiktet og brun i håret! Men så fant vi fargen til slutt. Kristin så seg selv i speilet og sa; ”så fin har jeg aldri vært før”

Men det beste var det hun sa etterpå: ”Du Line, hvis dette er så enkelt å gjøre som du har vist i kveld, skal jammen jeg gjør det også!” Så uten at jeg gjorde noen annet enn å holde hudpleiekurset enkelt, hadde jeg fått en ny kollega. Jeg tror at det er veldig viktig å gjøre hudpleiekursene så enkle som mulig, for det er da andre forstår at de også kan gjøre dette.

Jeg på det varmeste takke Frittstående Hudpleiekonsulent Renata Stellander for den muligheten hun gav meg. Renata er fremdeles konsulent, men er ikke så veldig aktiv.

Så altså, man behøver ikke bli Sales Director om man ikke vil. Man kan allikevel gi denne muligheten til andre. Akkurat slik Renata gjorde med meg. Så er det også slik at det er akkurat du, som bestemmer hvor mye eller lite du vil gjøre ut av den muligheten du har fått.

Jeg har modnes underveis. Man vokser hele veien i denne jobben og i dette miljøet. Hadde noen sagt til meg for 14 år siden National Sales Dirctor år siden, ville jeg tenkt at det var for stort og for langt frem. Men man modnes i sitt tempo, og jeg også modnes i mitt tempo. Jeg så alle som var blitt SD, og tenkte kan de så kan jeg. Men jeg skulle gjøre det på to år.

Men når jeg først hadde bestemt meg, tok det kortere tid.

  • Jeg begynte som kunde i mai 2004
  • Ble registrert som konsulent sept. 2004
  • Var på høstkonferansen med MK i Oslo oktober 2004
  • Gikk ned til 80% stilling som lærer januar 2005
  • Var på mitt første seminar i Gøteborg i august 2005
  • Gikk inn i DIQ 1. sept. 2005
  • Debuterte som SD for uniten Queen Team 1. desember 2005
  • Sluttet som lærer juni 2006
  • Ble National Sales Director 1 jan. 2013

Siden har tilværelsen blitt slik jeg drømte om:

Vi har en helt annerledes økonomi, som vi bare drømte om tidligere. Det er for eksempel veldig gøy å kunne gi en julegave til familien: Gaven er å reise til hvor dere vil i verden! Vi reiste til Thailand. Å være hjemme for våre to barn har vært/er et privilegium. De får stå opp til en mamma som ikke behøver å stresse. Vi har det koselig og rolig på morgenen, så går de på skolen. Når de har gått leser jeg litt og tar en kopp te i fred og ro. Så jobber jeg med den beste jobben i verden. Ringer kunder, treffer noen til et intervju, leverer varer, har kurs eller facial. Så er jeg der igjen når barna kommer hjem fra skolen, og jeg kan hjelpe dem med lekser. Lars synes også det er veldig godt å få middagen når har kommer hjem kl. 16 og ikke kl. 18 eller 19. Men en ting har jeg sluttet med; å vaske! Det betaler jeg heller for at noen gjør for meg. Så kan jeg bruke tiden min på familie eller kunder.

Så er det fleksibiliteten som jeg setter utrolig stor pris på. Trenger jeg noen fridager, så tar jeg det. Det er bare å planlegge. Vil jeg ha litt ekstra penger til en ferietur, holder jeg noen flere kurs en periode. Jeg trenger aldri å be meg fri, eller spørre noen andre om å få fri. Jeg er min egen sjef. Hvis jeg ønsker forfremmelse, ja da er det bare å ta en prat med sjefen sjøl, altså meg selv. For alt sitter mellom ørene. Hvis jeg ikke er fornøyd, er det bare jeg som kan gjøre noe med det. Jeg kan ikke skylde på noe annet, eller andre mennesker. Det vet jeg. Det er bare når vi tar ansvar for oss selv og våre tanker og handlinger, at vi lykkes. Selvsagt gjør jeg feil. Men det er en måte å lære på også.

Det aller beste med Mary Kay er faktisk dette med den personlige utviklingen. Så mye å lære, det tar aldri stopp. Jeg skal aldri slutte å lære, og aldri slutte å jobbe i Mary Kay. Det fine er at vi hele tiden kan starte på nytt. Det spiller ingen rolle hva vi har gjort hittil. Men hvor vi vil, FREMOVER.

Nøkkelen til suksess i Mary Kay er enkel:

  • Gjør det enkelt
  • Hold hudpleiekurs
  • Følg opp kundene
  • Tilby jobben

Hvert kurs er som en uåpnet gave! Hvem vil man treffe der?

Jeg ser hele tiden etter nye kollegaer, og det er på hudpleiekurs at de dukker opp. Det er på hudpleiekurs alt skjer. vi blir bedre kjent med vertinnen, vi selger produkter, vi booker nye kurs, og finner nye konsulenter.

Din suksess i Mary Kay er direkte relatert til lengden mellom dine hudpleiekurs.

NYHETSBREV

Her kan du lese de siste nyhetsbrevene fra Pettersen Area.
  • Nyhetsbrev nr. 3/2018
  • Nyhetsbrev nr. 2/2018
  • Nyhetsbrev nr. 1/2018
  • Nyhetsbrev nr. 4/2017
  • Nyhetsbrev nr. 3/2017

KOMMENDE ARRANGEMENTER

  1. Stjernetreff

    8. mars @ 00:00

Jeg er på Facebook

Informasjon er gull:
Abonner på nyhetsbrevet
Hold deg oppdatert på siste nytt fra Pettersen Area
Abonner!
Du kan avslutte abonnementet når som helst.
close-link